My Blog List

Wednesday, October 20, 2010

tah hapa-hapa....

salam uols... lama tak sembang kan. mcm la bz beno kan. yg byk nye maleh je, layan mata... ahaks.. ok.. oleh krn dah tak boleh nak upload gambo kat sini, baik kita buat tmpt nyembang je. sebab free... hehehe...
terpanggil utk buat coretan sket pasal... pasal apa eyh? ala saje je. drpd sangap je merata tmpt. ok, rasa nya harini nak citer pasal 'DUIT'. zaman skang ni duit cam ayo je. kalo 50 hengget ni bwk gi pasar mlm... mmg tak dan mlm udah habih. dpt beli apa je, tak penuh pun 10 jari nak sangkut brg... punya la.. belanja budak sekolah pun tak kurang dr singgit... itu rate budak kecik2 yg thn 1 tu... haaa... mcm teman yg bisnes kecik2 ni kan, pun terasa weh. nak2 kalo kat ipoh ni. brg2 kek ni mahey. kena lak ca ya nun alip ni je yg ada kedey2 ni. bila kita beli brg2 ni mahey, cana nak juey murah. bila kita letak rege cam tinggi sket, kastemer lak kata mahey... tp kalo nak di pk2 kan la.. dr mula nak buat kek ni kan, dr mula beli brg, timbang la, tot tet tot tet sume sampey le siap jd sekuih kek... aduihhh... tak leh nak di story kan. TAPI... kastemer mesti kata, apa nak bising2 kan, nanti dpt duit... aha... mmg le betui.. ada ke yg kome beli brg tak yah bayo... masuk toilet pun bayo, r&r je pree... so... kita ni sebagai org yg kena hidup di zaman sekarang ni... at least tlg la saling paham memahami... kalo kita nak kan sesuatu jgn la kita rasa kita ni beso sgt pasey kita yg bayo... kena pk gak keadaan org2 yg nak membuat ni.... itu je. at least dua2 hepi... haaa... ini la penangan DUIT ni...
habis...
*** uols nak oder kek, gi tgk kat http://dmuffinsart.blogspot.com.

2 comments:

ApasH said...

betul tu..mmg mahal barang2 buat kek ni..sape yg tak pernah buat kek je yg x bleh nk paham..

nak murah buat sendiri la..hehehe

d'muffins said...

itu la.. kang kalo sound cenggitu, musti depa kata belagak plak... serba tak kena... kalo beli yg ca ya nun alip punya tu, mahey pun sanggup... tak komplen pun...